تست لامبورگینی اوراکان

لامبورگینی

تست لامبورگینی اوراکان

همانطور که میدانید شرکت لامبورگینی سالهاست که خودروهای سوپراسپورت تولید و به بازار عرضه میکند .در سالیان اخیر، لامبورگینی توانسته با معرفی مدل ارزان قیمت گایاردو (گالاردو) به فروش بالایی نیز دست یابد. اما جانشین گایاردو یعنی اوراکان از این هم پار را فراتر گذاشته و رکوردهای فروش را جابجا کرده است.


در این پست قصد داریم تا به بررسی و تست خودروی اوراکان بپردازیم . در انتهای همین مطلب نیز میتوانید آلبوم عکس این خودروی زیبا و سوپر اسپورت را مشاهده کنید . پس ما را همراهی نمایید .

لامبورگینی

اوراکان یک خودروی چهار چرخ محرکه یا AWD است یعنی نیرویان به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. وزن این خودرو 1550 کیلوگرم است و از یک موتور 10 سیلندر V شکل با حجم 5.2 لیتر و تنفس طبیعی سود می‌برد. قدرت این پیشرانه به 602 اسب بخار و گشتاوران به 413 پوند فوت می‌رسد. این موتور زوزه‌کش با یک گیربکس اتوماتیک 7 سرعته با کلاچ دوبل جفت می‌شود. تارهای پیرلی با چرخهای 20 اینچی آلیاژی، وظیفه به حرکت درآوردن خودرو را بر عهده می‌گیرند.

این خودرو بسیار سریع است. شتاب صفر تا صدان توسط کارخانه 3.2 ثانیه اعلام شده است اما در آزمایش‌های متفرقه نتایج بهتری هم کسب شده است. شتاب صفر تا 96 این خودرو در این تست تنها 2.8 ثانیه به‌دست آمده است که برای یک خودرو با موتور تنفس طبیعی و بدون توربوشارژر بسیار رقم عالی می‌باشد. در مقایسه باید گفت که رقبای این خودرو یعنی مک لارن 650S و فراری 458 ایتالیا هر دو شتابی 3.0 ثانیه ای دارند. حتی گودزیلای غول کش نیسان یعنی GT-R نیسمو هم شتابی 2.9 ثانیه ای دارد. البته پورشه 991 توربو S سریع‌تر است و زمان شتاب 0-96 آن تنها 2.6 ثانیه است. اما یک سؤال بزرگ در اینجا وجود دارد. آیا اوراکان از برادر بزرگ‌تر و گران قیمت‌تر خود یعنی لامبورگینی اونتادور با شتاب 2.9 ثانیه هم سریع‌تر است؟ لااقل در سرعتهای پایین و شتاب گیری اولیه این طور به نظر می‌رسد.

همان‌طور که این خودرو با شتاب بالایی سرعت می‌گیرد باید به سرعت نیز بتواند متوقف شود. ترمزهای اوراکان با کمک سیستم ضد قفل ABS در 31.7 متر از سرعت 96 کیلومتر بر ساعت این خودرو ا متوقف می‌کنند. در حالی که خط ترمز مک لارن به 32 متر و فراری به تنها 30.2 متر می‌رسد.

اوراکان خودرویی باشکوه است. خودرویی که می‌تواند چشم‌ها را به سوی خود برگرداند. درست است که ساختار شاسی و پلتفرمان با آئودی R8 جدید یکی است اما کسی این دو خودرو ا با هم اشتباه نمی‌گیرد.

با قیمت حدود 270 هزار دلار، بیش از دو برابر یک R8 قیمت دارد. بسیاری از قسمت‌های این خودرو برای صرفه‌جویی در وزن از آلومینیوم یا فیبر کربن ساخته شده‌اند. فرمان این خودرو عملکردی عالی دارد. صندلی‌های نازکان با فریم فیبر کربنی هم در پایین‌ترین قسمت نصب شده‌اند تا مرکز ثقل خودرو کاهش یابد. انتقال نیرو به هر چهار چرخ نیز علاوه بر بهبود شتاب، عملکردی مثبت در مسیرهای خیس و لغزنده و پیچ‌های جاده دارد.

با اینکه فروچیو لامبورگینی در سال 1963 این شرکت را برای شکست دادن فراری تأسیس کرد اما هنوز می‌توان گفت که بعد از 52 سال رقابت این دو شرکت ادامه دارد. فراری اخیراً سلاحی به نام 488 را رو کرده که با موتور توربوی خود، عملکردی بهتر از سابق دارد. مهم نیست که کدام محصول را انتخاب می‌کنید، اوراکان، 458 یا 650S را. هر کدام از این خودروها را باید شاهکارهای هنر دنیای مدرن خودرو دانست.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *